از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

مدل لباس ،آرایش،اس ام اس،برنامه وآموزش:موبایل ،کامپیوتر ،نکات خانه داری اخبار فوتبال،ژورنال لباس آرایش عروس و...
از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

مدل لباس ،آرایش،اس ام اس،برنامه وآموزش:موبایل ،کامپیوتر ،نکات خانه داری اخبار فوتبال،ژورنال لباس آرایش عروس و...

(18) روش برای لاغری

(18) روش برای لاغری  

امروزه بسیاری از مردم لاغری را از جمله مشخصه‌های اصلی جذابیت و زیبایی می دانند: انتشار هزاران مقاله و کتاب مرتبط با رژیم های غذایی در کشورهای غربی و شرقی شاهد بر این مدعاست.

۱- اولین قدم تو این راه حدف چربی و شیرینی و جایگزین کردن میوه ها و سبزیجات هست..سپس انجام دادن چند حرکت ورزشی در روز هست..اگه ورزش کردن رو دوست ندارین از 15 دقیقه شروع کنین و بعد از مدتی کم کم اونو به 30 دقیقه در روز برسونین ..اگه سعی کنین یه ورزشی باشه که از اون لذت هم ببرین که چه بهتر ..حتی میتونین آهنگ بزارین و با آهنگ حرکاتتون رو تنظیم کنین ..و در اون زمان با خودتون تکرار کنین که علاوه بر این که دارین کالری میسوزونین..چیزی هم نمیخورین (ضمنا پس از مدت کوتاهی رقص تون هم خوب میشه) 

۲-یه دوست همراه پیدا کنین تا از شما در راهی که پیش گرفتین حمایت کنه..و خودش هم بخواد وزنش رو کاهش بده..میتونین حتی هر روز با هم وزنتون رو مقایسه کنین و یا با هم مسابقه کاهش وزن بزارین...

۳-سعی کنین از وزنه هم استفاده کنین که هم سوخت و ساز بدنتون رو میبره بالا و در ضمن باعث میشه چربی  بسوزه و عضلاتتون ساخته بشه..عضله جایی برای به وجود آمدن چربی نمیزاره و شما جمع و جورتر به نظر می آیین.

۴-از کربو هیدرات ..نون ..برنج و پاستا(ماکارونی) تا اون جایی که مقدوره استفاده نکنین و نتیجه شو ببینین..

۵-یه هدف واسه خودتون تعیین کنین که مثلا تا فلان تاریخ این قدر وزن کم کنم ..مثلا تا سی ام  اردیبهشت چهار کیلو کم کنم و یه جا بنویسین که به طور مداوم بتونین اونو ببینید.

۶-از نوشابه های گاز دار استفاده نکنین ....(هم حجم معده رو زیاد میکنن و هم کالری زیادی دارن و ضمنا باعث عدم جذب کلسیم و پوکی استخوان میشن)آب  را جایگزین کنید.

۷-از غذاهای سرخ کردنی اجتناب کنین و اون ها رو کباب و یا آب پز یا بخار پز کنین..میتونین از ادویه های بی ضرر (لیمو ..گوجه فرنگی وفلفل..سبزیجات معطر زیره..و...) واسه خوشمزه تر کردن غذاتون استفاده کنین..مطمئن باشین بعد از مدتی عادت میکنین و از غداتون لذت هم خواهید برد.

۸-هله.هوله نخرین ...هیچوقت با شکم خالی و وقتی گرسنه هستین به خرید نرین چون هر چی خوردنی میبینین ور میدارین ..مخصوصا سعی کنین تا خونتون عاری از هر گونه مواد غذایی بی ارزش مثل پفک ..چیپس.....باشه تا هوس خوردن هم به سرتون نزنه

۹-حتما صبحانه بخورین ..شما بیشترین میزان کالری مصرفی رو در ساعات اولیه روز و قبل ازظهر دارین ..ضمنا سعی کنین بعد از ساعت هشت شب چیزی نخورین تا هم کالری کمتری دریافت کنین و هم خواب راحت تری داشته باشین

۱۰-وقتی شما از یه چیزی منع میشین مسلما نسبت به اون حریص تر میشین..پس گاهی اوقات به خودتون یه آوانس کوچولو بدین مثلا یه نصف شیرینی ..در این صورت حس نمیکنین که یه چیزی رو از دست دادین.

۱۱-از بشقاب های کوچکتر برای غدا خوردن استفاده کنین .این جوری سر خودتونو شیره میمالین که بعله یه بشقاب غذا خوردین (واقعا نتیجه بخش هست حتما امتحان کنین ).

۱۲-آب زیاد بخورین ..مخصوصا اگه احساس گرسنگی کردین ..چون به شما احساس سیری میده.

۱۳-هر چی تو بشقابتون هست حتما لازم نیست بخورین پس وقتی احساس کردی کافیه.. دست از خوردن بکش

۱۴-وعده های غذاییت رو تنظیم کن به پنج یا شش وعده کوچک تا احساس گرسنگی نکنی..ضمنا معده ات هم کوچیک میشه...

۱۵-از رژیم های لاغری سخت دوری کنید ممکنه این رژیم ها باعث بشه  که تو خیلی زود وزن کم کنی ..ولی به همون نسبت  وزنی که از دست دادی  و به همون سرعت دوباره وزن  اضافه خواهی کرد.

۱۶-چند تا حرکت ساده هم در عرض روز هر وقت فرصت کردی انجام بده ..مثلا وقتی داری تلویزیون نگاه میکنی میتونی همون طور که نشستی یه سری حرکات رو انجام بدی.

۱۷-صبح که بیدار میشی یه مقداری سبزیجات مث هویج..کدو سبز...کرفس ..خیار  و.... رو تیکه تیکه تمیز تو یخچال تو یه ظرف بزار تا هر وقت احساس گرسنگی کردی چند تا از اونارو بخورید.

۱۸-یه عادت غذایی خوب برات به وجود میاد که علاوه بر این که باعث لاغریت میشه در عین حال باعث سلامت جسمت در بقیه عمرت خواهد شد .. مسلما وقتی تو یه کاری رو بیست روز تمام انجام بدی روز بیست و یکم به طور ناخود آگاه به صورت یه عادت در خواهد اومد..پس سعی کن یه عادت غذایی خوب پیدا کنی....

مدل مانتو - مدل پالتو زنانه

مدل مانتو - مدل پالتو زنانه  

فندق و خواص آن

فندق و خواص آن

فندق

 

 

 

 

 

ارزش تغذیه ای

فندق خواص و ارزش تغذیه ‌ای زیادی دارد، به همین دلیل از بروز خیلی بیماری‌ ها پیشگیری می ‌کند.

در هر 28 گرم فندق که به طور متوسط معادل 20 عدد مغز آن می باشد، 176 کالری انرژی نهفته است. این مقدار فندق دارای 17 گرم چربی، 5 گرم کربوهیدرات، 4 گرم پروتئین و حدودا 2 گرم آب می باشد.

فندق با داشتن روغنی خاص (اسید اولئیک)، پروتئین، کربوهیدرات، بتاسیتوسترول، ویتامین‌ها و املاح ضروری، جایگاه مخصوصی را در بین دیگر آجیل‌ ها باز نموده است.

بتاسیتوسترول

بتاسیتوسترول که به مقدار زیادی در فندق یافت می ‌شود، اثر فوق‌العاده‌ای در کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان (مخصوصا سرطان سینه و پروستات) دارد.

بنابراین مصرف 25 تا 30 گرم فندق در روز، بدن را هم در برابر بیماری‌ های قلبی و هم در برابر سرطان محفوظ می ‌دارد.

روغن فندق

فندق غنی از روغن است. در واقع 60 تا 70 درصد فندق از روغن تشکیل شده است.

این ساختار و ترکیب روغنی دارای فواید زیر برای بدن است:

تامین انرژی، تنظیم حرارت، محفاظت در برابر عوامل بیرونی و کمک به گردش ویتامین‌های محلول در چربی.

در روغن فندق، برخی اسیدهای چرب وجود دارند که اعمال مهمی را برای بدن انجام می‌ دهند؛ به عنوان مثال "اسید اولئیک" موجود در روغن فندق از افزایش کلسترول خون پیشگیری می‌کند(کلسترول را به میزان 2/26درصد کاهش می ‌دهد)، قند خون را تنظیم می ‌کند و آپوپروتئین A-1 را که برای پیشگیری از بروز بیماری ‌های عروق سیاهرگ مفید است، افزایش می ‌دهد(به میزان 25 درصد) و آپوپروتئین B که مضر می ‌باشد را کاهش می ‌دهد(به میزان 5/7 درصد).

دیگر اسید چرب مفید در روغن فندق، "اسید لینولئیک" است که به مقدار زیادی در روغن فندق یافت می ‌شود. لینولئیک اسید نقش خیلی مهمی در رشد و سلامت اندام‌ ها دارد.

ویتامین های فندق

فندق

فندق یک منبع خوب از ویتامین‌های B1، B2 و B6 است. این ویتامین ‌ها برای حفظ سلامت مغز و خون‌سازی ضروری هستند، مخصوصا برای کودکان در حال رشد.

ویتامین E

ثابت شده است که مصرف 25 تا 30 گرم فندق در روز، تمامی ویتامین E مورد نیاز در روز را تامین می کند و برای پیشگیری از بیماری‌ های عروق سیاهرگ قلبی و سرطان کافی است.

روغن فندق بهترین منبع شناخته شده ویتامین E است که برای سلامت ماهیچه ‌های قلب و دیگر ماهیچه‌ های بدن ضروری است.

این ویتامین همچنین برای عملکرد طبیعی سیستم تولید مثل ضروری می ‌باشد.

ویتامین E از تجزیه و همولیز گلبول ‌های قرمز خون جلوگیری می ‌کند، بنابراین به عنوان نوعی محافظ در برابر کم‌ خونی یا آنمی عمل می کند.

از دیگر فواید ویتامین E که در فندق به وفور یافت می ‌شود، پیشگیری و ممانعت از عوامل ایجاد کننده سرطان می ‌باشد. اگر سرطان قبلا در بدن شکل گرفته باشد، ویتامین E با سلول‌ های سرطانی می‌ جنگد.

املاح فندق

فندق دارای مواد معدنی زیر می باشد:

* کلسیم، که برای رشد استخوان ها و دندان‌ ها ضروری است.

* آهن، که در خون ‌سازی نقش دارد.

* روی، که نقش مهمی در هورمون‌ های جنسی دارد.

* پتاسیم، که برای تحریک سیستم عصبی و عملکرد مناسب عضلات و ماهیچه‌ ها ضروری است.

خواص ماست موسیر

خواص ماست موسیر 

خواص ماست موسیر

ماست موسیر

موسیر از خانواده سیر است و طبیعتا مثل سیر، خواص درمانی قابل توجهی دارد.

برای قضاوت در مورد ماست موسیر بهتر است به خواص ماست و موسیر به صورت جداگانه و البته به اختصار نگاه ‌کنیم.

ماست تهیه شده از شیر هم ارزش غذایی قابل‌توجهی دارد و هم اثرات درمانی بسیار گسترده‌ای را برای مصرف‌کنندگان باقی می‌گذارد.

 ماست دارای میکروارگانیسم‌های زنده‌ بسیار ارزشمند و خدمتگزار است که بیشترین آنها را باسیلوس بلگاریکوس و در درجه بعدی استرپتوکوکوس ترموفیلوس تشکیل می‌دهند که در صورت مصرف ماست، این میکروارگانیسم‌ها به دفع مخمرهای رایج کمک می‌‌کنند. این دو میکروارگانیسم با تولید هیدروژن پراکسید یا آب‌اکسیژنه مانع از رشد استافیلوکوک اورئوس می‌شود.

ضمنا افرادی که نسبت به لاکتوز یا قند شیر عدم تحمل دارند، بهتر است از ماست استفاده کنند.

موسیر

درباره موسیر هم باید بگویم که این سبزی به‌ صورت ترشی یا به صورت ماست موسیر به مصرف می‌رسد که اغلب به عنوان یک چاشنی اشتها‌آور تلقی می‌شود.

خواص درمانی متعددی را به موسیر نسبت می‌دهند، از جمله تقویت قدرت جنسی، افزایش دفع ادرار، التیام‌دهنده و ترمیم‌کننده زخم‌ها و تسکین‌دهنده التهاب طحال و کبد.

تاثیر مثبت آن بر دستگاه اعصاب مرکزی، کاهش سردردهای میگرنی، کمک به سیستم قلبی‌عروقی، کمک به کاهش چربی‌های خون و پیشگیری از تصلب شرایین و تنظیم فشار خون هم قابل توجه است.

اصولا ماست موسیر ملایم‌تر از سیر و ماست بوده و به همین جهت بوی تند و تیز سیر را که ناشی از فرآورده‌های گوگردی آن مثل آلیسین است ندارد و از این نظر می‌توان بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران (بوی بد تنفسی) استفاده کرد، به شرط اینکه، از ماست‌های مانده و پرچرب و خامه‌ای،‌ ماست و موسیر تهیه نشده باشد.

البته شرط ما استفاده به جا و به اندازه است، چون هر غذایی که ما اشاره می‌کنیم، نباید مصرفش از حد تعادل خارج شود.

دکترسیدضیاالدین مظهری
متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی

کرپ گردو بادام و عسل

مواد لازم

کرپ آماده شده - 16 عدد

گردوی چرخ کرده - 100 گرم

بادام پوست گرفته بوداده و چرخ شده - 100 گرم

عسل یک قاشق سوپخوری

آرد - 125 گرم (5قاشق سوپخوری پر)

طرز تهیه

ابتدا کرپ را به طریقه زیر آماده می کنیم:

 5 عدد تخم مرغ را خوب به هم می زنیم ، بعد 8 قاشق سوپخوری آرد را که معادل 125 گرم است و در یک لیوان معمولی جا می گیرد ، با 1 لیوان شیر و تخم مرغ خوب مخلوط می نماییم، به طوری که کاملا صاف و بدون گلوله شود . بعد 4 تا 5 قاشق سوپخوری روغن آب کرده را با کمی نمک داخل مایه ریخته ، بهم می زنیم . ماهی تابه کوچک دسته دار را کمی چرب کرده و از مایه به اندازه نصف استکان در تابه می ریزیم . تابه را می غلطانیم تا تمام سطح تابه از مایه پوشیده شده و صاف و یکنواخت شود .

دوباره تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کرپ کمی برشته شود و اطراف کرپ از ظرف جدا شود . بعد کرپ را در ظرف بر میگردانیم وطرف دیگرش را به طریقی که گفته شد، سرخ می کنیم . به همین صورت همه کرپها را آماده می کنیم ، کمی عسل روی هر کرپ می مالیم . بادام و گردوی چرخ کرده را مخلوط می نمائیم و لای هر کرپ یک قاشق از گردو و بادام می ریزیم . کرپ ها را لوله کرده ، در ظرف می چینیم و روی آن ها مقداری پودر قند می پاشیم.

سس بآرنز

مواد لازم

کره - 150 تا 200 گرم

سرکه - 1 پیمانه (در صورتی که سرکه خیلی ترش است نصف پیمانه کافی است)

زرده تخم مرغ - 3 عدد

سیر (در صورت تمایل) - 2 تا 3 حبه

جعفری ، نعناع و ترخان ریز خرد شده 1 قاشق سوپخوری

نمک و فلفل - بقدر کافی

سس بآرنز

سس بآرنز

طرز تهیه

سرکه را با سیر در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم تا سیر پخته شده و سرکه تبخیر شود و در حدود یکی دو قاشق باقی بماند ، آن را در صافی می ریزیم و سیر را با پشت قاشق نرم کرده از صافی رد می کنیم . یک قاشق سوپخوری آب سرد به آن اضافه کرده ظرف را در ظرف دیگر محتوی آب قرار می دهیم و ظرف آب را روی حرارت ملایم می گذاریم . زرده تخم مرغ ها را دانه دانه در مایه سرکه می ریزیم و مرتب هم میزنیم تا تخم مرغ و سرکه مخلوط شود و داغ شود . کره را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم و ظرف زرده تخم مرغ را از روی آتش بر می داریم و قطعات کره را تکه تکه در زرده می ریزیم و مرتب هم می زنیم تا کره آب شود و به خورد زرده برود.

هر وقت کره آب نشد ظرف محتوی زرده و کره را مجددا یک لحظه در ظرف آبگرم روی آتش ی گذاریم ، به همین ترتیب تا تمام قطعات کره مصرف شود . به اندازه کافی نمک و فلفل سفید به سس می زنیم و سبزی ها را با آن مخلوط می نمائیم . این سس اگر به دقت تهیه شود یکی از لذیذ ترین سس هاست که به مصرف گوشت های سفید و ماهی می رسد و شکل آن شبیه سس مایونز است . در حقیقت سس بآرنز یک نوع سس مایونز گرم است که به جای روغن زیتون با کره تهیه می شود .

بلانکت قارچ با بال مرغ

مواد لازم

برای شش نفر

قارچ تازه - 500 گرم

پیاز ریز سفید - 500 گرم

هویج کوچک یک اندازه - 500 گرم

بال مرغ - 1 کیلو گرم

کره - 100 گرم

آرد سفید - 1 قاشق سوپخوری پر

خامه - 150 گرم

زرده تخم مرغ - 2 عدد

آبلیمو - 2 قاشق سوپخوری

سبزی معطر (نعناع ، ترخان و جعفری) - 1 دسته کوچک

طرز تهیه

بال های مرغ را بعد از تمیز کردن و شستن با 50 گرم از کره کمی سرخ می کنیم. 2 لیوان آب ، کمی نمک و فلفل در صورت تمایل کمی خردل و یا دارچین به آن اضافه می کنیم ، می گذاریم با حرارت ملایم بپزد . هویج را پوست کنده چهار قاج می نمائیم . پیاز را هم پوست کرده ، می شوئیم . هویج و پیاز را کنار بال مرغ می ریزیم و دسته سبزی های معطر را هم در ظرف ، کنار سایر مواد می گذاریم . در ظرف را می بندیم و آن را روی حرارت ملایم می گذاریم تا بپزد ، ولی زیاد پخته و له نشود. قارچ را هم خرد کرده ، می شوئیم و خشک می نمائیم ، بعد آن را با 25 گرم از کره ، کمی سرخ می نما ئیم ، کمی نمک و فلفل نیز به آن می زنیم و داخل قابلمه می ریزیم . معمولا قارچ بعد از جوشیدن کمی آب می اندازد ، باید بعد از آماده شدن و پختن همه موارد در حدود 1 لیوان آب داشته باشد ، دسته سبزی را از ظرف خارج می کنیم ، آرد را با بقیه کره کمی سرخ می کنیم و داخل ظرف می ریزیم ، هم می زنیم تا سس غذا کمی غلیظ شود . زرده تخم مرغ را با کمی نمک خوب هم می زنیم ، آبلیمو را با زرده مخلوط می کنیم و کم کم داخل بلانکت می ریزیم. کافی است زرده فقط داغ شود ، ولی نجوشد ، بلانکت را از روی آتش برمی داریم و خامه را دور از آتش با بلانکت مخلوط می نمائیم و در ظرف مناسبی می کشیم. بلانکت قارچ با بال مرغ یک غذای فرانسوی می باشد.