از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

مدل لباس ،آرایش،اس ام اس،برنامه وآموزش:موبایل ،کامپیوتر ،نکات خانه داری اخبار فوتبال،ژورنال لباس آرایش عروس و...
از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

مدل لباس ،آرایش،اس ام اس،برنامه وآموزش:موبایل ،کامپیوتر ،نکات خانه داری اخبار فوتبال،ژورنال لباس آرایش عروس و...

ترشی تازه انبه

این ترشی بسیار ساده و آسان است مشروط بر اینکه به دو نکته حساس آن توجه داشته باشیم : استفاده از ادویه معطر و بسیار نرم ، شاید در گذشته تهیه ادویه با وسایل آن زمان مشکل بود ولی امروز با در دست داشتن ماشین های برقی که به آسیاب قهوه معروف است نرم ترین ادویه را می توان تهیه کرد و نکته دیگر داشتن ذائقه حساس است که باید ترشی،شیرینی و عطر و بوی ترشی را خوب تشخیص داد چون به هیچ وجه نمی توان حد دقیقی برای سرکه یا ادویه معلوم کرد.

یک سرکه ممکن است بسیار ترش باشد و دیگر آبکی و کم ترشی و یا ادویه آماده را تهیه نمود که آن هم به طور دقیق تشخیص نمی توان داد که تا چه حد معطر است در هر حال امید است با دقت و توجه بتوان این ترشی را آماده نمود.

طرز تهیه

انبه کاملا رسیده را انتخاب کرده پوست می کنیم و از هسته جدا نموده گوشت آن را به شکل پوره نرم می نمائیم مقداری سرکه کم کم در آن ریخته هم می زنیم و می چشیم که زیاد ترش نشود و غلظت آن به اندازه ماست شود.

ترشی را در ظرف لعابی ریخته روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آهسته بجوشد و کمی غلیظ شود یک قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی در آن می ریزیم و مخلوط می کنیم بعد یک قاشق خردل در آن ریخته کمی زعفران حل شده در آبجوش و کمی نمک و شکر و قدری جوز هندی کوبیده نرم و دارچین و فلفل قرمز تند و هل کوبیده که همه آن ها باید در نهایت نرمی باشد در ترشی می ریزیم هم می زنیم ، می چشیم این ترشی باید شیرین باشد و بسیار معطر گردد.

تندی آن بستگی به آن دارد که تا چه حد می خواهیم تند باشد ، معمولا ترشی انبه را تند تر از سایر ترشی ها می کنند.

می شود یکی دو عدد انبه کمی سفت را پوست کنده ، خرد نمود و با ترشی چند جوش داده بعد از سرد شدن ترشی انبه را در شیشه دردار ریخته در جای خنک نگهداری کرد.

کتلت با سبزی

مواد لازم

برای 8 تا 10 عدد کتلت

گوشت چرخ شده بدون چربی - نیم کیلوگرم

مغز نان سفید - 1 عدد

شیر - نصف پیمانه

تره،جعفری و ترخان خرد شده - 1 پیمانه

نان خشک کوبیده - 1 پیمانه

نمک و فلفل به مقدار کافی


کتلت با سبزی

طرز تهیه

مغز نان سفید را در شیر حل می کنیم و کمی نمک و فلفل می ریزیم . سبزی خرد شده و گوشت را اضافه می نمائیم و بعد از اینکه خوب مخلوط کردیم مثل کتلت چرخ کرده با سیب زمینی آماده و سرخ می نمائیم.

نان برنجی

مواد لازم

آرد برنج سفید خیلی نرم - 1 کیلوگرم

روغن - نیم کیلوگرم

پودر قند نرم - 350 گرم

گلاب - 1 پیمانه (یا یک لیوان معمولی)

تخم مرغ - 2 عدد


نان برنجی

طرز تهیه

روغن و پودر قند و زرده تخم مرغ ها را مخلوط می کنیم و می زنیم تا کاملا نرم و لطیف شود ،بعد سفیده تخم مرغ ها را جداگانه آنقدر می زنیم که سفت شود و از تخم مرغ زنی نریزد، آنگاه گلاب وسفیده تخم مرغ ها را با روغن و پودرقند مخلوط می کنیم ، آرد را می ریزیم بهم می زنیم تا تمام مواد با هم مخلوط شوند ،این خمیر نسبت به سایر خمیر ها کمی شل است و بعد از چند ساعت ماندن نرمی آن به حد کافی می شود.

خمیر را در یک کیسه نایلونی می ریزیم و میگذاریم 24 ساعت بماند بعد خمیر را روی میز به قطر نیم سانتیمتر باز می کنیم (برای اینکه خمیر به چوب نورد نچسبد یک ورق نازک روغنی روی خمیر باید گذاشت) بعد با قالب مخصوص گرد خمیر را می بریم و با قالب مخصوص دیگر روی آن نقش می اندازیم و داخل سینی می چینیم و در فر با حرارت 300 درجه به مدت 15 تا 20 دقیقه می پزیم .

نان ها باید کمی برشته شوند و رنگ آن ها زیاد تغییر نکند بعد سینی را خارج می سازیم و بعد از سرد شدن نان ها را در ظرف می چینیم.

میشود نان برنجی را با دست بدون قالب تهیه کنیم ، در اینصورت از خمیر گلوله های کوچکی به اندازه یک فندوق بر می داریم و داخل دست گرد و پهن می کنیم و روی آنرا با شیئی استوانه شکل نقش می اندازیم و به طرق فوق طبخ می کنیم.

پیتزا ژامبون با فلفل دلمه

مواد لازم

برای 8 تا 10 نفر

خمیر پیتزا را دو تا سه برابر آماده می نمائیم(خمیر بستگی به کلفتی نان پیتزا دارد)

فلفل دلمه قرمز خلال شده - 2 تا 3 عدد

ژامبون - 500 گرم

قارچ خرد شده - 500 گرم

کره - 50 گرم

سس پیتزا - 2 لیوان

پنیر پیتزا به مقدار لازم

پیتزاژامبون با فلفل دلمه

پیتزاژامبون با فلفل دلمه

طرز تهیه

فلفل دلمه قرمز و ژامبون و قارچ خرد شده را با کره سرخ می نمائیم . دو لیوان سس پیتزا را با این مواد مخلوط نموده ، خمیر را در سینی باز می نمائیم و مواد آماده شده را داخل خمیر می ریزیم و روی آن را با پنیر پیتزا می پوشانیم و مانند پیتزای پیاز طبخ می نمائیم.

سفید ران پسته

مواد لازم

گوشت سفید ران که به شکل لوله است - 1 قطعه در حدود 1.5 کیلوگرم

مغز پسته - 100 گرم

پیاز متوسط - 2 عدد

هویج متوسط - 2 عدد

سیر - 2 تا 3 عدد

نعناع و ترخان - 1 دسته کوچک

کره - 75 گرم

نمک و فلفل به قدر کافی

گوشت سفید ران ، قسمتی از ران گوساله به طور مشخص به راحتی از سایر قسمت ها جدا می شود. گوشتی است به شکل لوله و سفید و بسیار نرم که خیلی زود،حتی بدون ریختن آب پخته شده و خیلی نازک به شکل حلقه های منظم بریده می شود.

طرز تهیه

سطح گوشت را با نوک کارد تیزی چند سوراخ عمیق می کنیم و در هر سوراخ یک عدد پسته قرار می دهیم . کره را در ظرف مناسبی ریخته روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب شود.

گوشت را در ظرف قرار می دهیم ، در ظرف را می بندیم .گاهی گوشت را زیر و رو میکنیم تا اطراف گوشت سرخ شود. بعد نصف لیوان آب و پیاز خرد کرده و هویج و دسته سبزی های معطر را در ظرف کنار گوشت می ریزیم.

کمی نمک و فلفل به گوشت می زنیم ،می گذاریم گوشت بپزد.معمولا اگر گوشت گوساله جوان باشد با این مقدار آب پخته خواهد شد وگرنه بعد از تمام شدن آب اگر پخته نشد کمی آب به آن اضافه می کنیم . وقتی گوشت پخته د ، باید در حدود نصف استکان آب باقی بماند . گوشت را در دیس قرار می دهیم سس گوشت را از صافی رد می کنیم . چند ورق از گوشت را می بریم ، بقیه را که یک قطعه است در دیس گذاشته ، قطعات بریده شده را به طور منظم بالای آن قرار می دهیم وسس گوشت را روی آن می ریزیم

فوندو شکلات

مواد لازم

برای 6 تا 8 نفر

شکلای ساده بدون مغز - 500 گرم

خامه - 150 گرم

پودر قند - 1 قاشق سوپخوری

کمپوت آناناس حلقه - 1 قوطی متوسط

کیوی - 2 تا 3 عدد

انگور سفید و نرم درشت - 300 گرم

گلابی یا سیب - 2 عدد

موز - 2 تا 3عدد


فوندو شکلات

طرز تهیه

گلابی یا سیب را شسته،خشک می کنیم و به قطعات کمی دزشت خرد می نمائیم. کیوی را پوست کنده به شکل حلقه می بریم و آماده می گذاریم بماند . شکلا را خرد نموده ، در ظرف مناسبی می ریزیم،ظرف شکلا را در ظرف آب گرم قرار می دهیم و ظرف را روی حرارت ملایم می گذاریم. کافی است شکلا فقط آب شود .

خامه و پودر قند را کم کم در شکلا ریخته ، مخلوط می کنیم . ظرف شکلا را از روی آتش بر می داریم و حبه های انگور و یا سایر میوه ها را به چنگال زده در مایع شکلا فرو برده ، به طوری که اطراف میوه ها با شکلا آغشته شود و صرف می نمائیم.

نکته حساس در فوندو شکلات آن است که شکلا نباید جوشیده و زیاد داغ شود، کافی است فقط آب شود