از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

مدل لباس ،آرایش،اس ام اس،برنامه وآموزش:موبایل ،کامپیوتر ،نکات خانه داری اخبار فوتبال،ژورنال لباس آرایش عروس و...
از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

مدل لباس ،آرایش،اس ام اس،برنامه وآموزش:موبایل ،کامپیوتر ،نکات خانه داری اخبار فوتبال،ژورنال لباس آرایش عروس و...

انواع مواد آرایشی و مضرات آن

انواع مواد آرایشی و مضرات آن 

 به طور معمول مواد آرایشی صورت باید غیرحساسیت زا ، ضد آکنه و ضد کومدو (comedo) باشد که محصول را کمتر حساسیت‌زا کند . محصول نباید منافذ را بپوشاند و باعث آکنه شود . مواد آرایشی حاوی ضد آفتاب باعث جلوگیری از سرطان پوست و چروک می ‌شود .

مواد آرایشی

• مواد آرایشی چشم پلک حساس‌ترین قسمت پوست بـدن می ‌باشـد .

مواد آرایشی چشم شامل :
 سایه ی چشم ، خط چشم و ریمل است . مواد آرایشی حاوی آب (قابل شستشو) راحت ‌تر پاک می ‌شوند . شستشو و مالش شـدیـد چشم بـرای پـاک کردن آرایش ممکن است مخرب بـاشـد . اغلب مـواد آلرژی ‌زا می ‌توانند با انگشت به چشم وارد شوند . مواد آرایشی چشم نبـایـد بـیـن افـراد مشتـرک باشد و بـهتـر است که هر سه یا چهار ماه عـوض گردند ، زیرا امکان آلودگی باکتریایـی وجود دارد .

• مواد آرایشی لب مواد آرایـشی لب شامل رُژ لب و بـراق کنـنـده می ‌باشنـد . آنـها لب ‌های تـرک خورده و خشک را مرطوب می‌ کنـنـد و از آفتاب محافظت می‌ نمایند . بـعضـی از رژ لب هایی که بـرای مـدت طولانی رنگ آنها باقی می ماند ، ممکن است باعث درماتـیـت تماسی آلرژیک شوند .

• مواد آرایشی مو رنگ مو را می تـوان از طریق مواد آرایشی رنگ مو و شکل موها را می توان بـه وسیله ی فـر دائم یا موقت تغییر داد . رنگ موهای موقت ، بعد از یک بار شامپو کردن شسته می ‌شوند . رنگ‌های تدریجی مو، تغییر رنگ را بـرای دو یا سه هفته ایجاد می ‌کنند . ایـن رنگ‌ها معمولاً باعث ایجاد مشکل نمی ‌شوند . رنگ مـوهای نـیـمـه دائمی که بعـد از 4 تا 6 بار شستشو از بـیـن می رونـد و رنگ‌های دائمی که شستـه نمی ‌شـونـد ، بـاعـث ایجاد حساسیت می ‌شونـد .
این محصولات بهتر است قبل از رنگ کردن مو ، بر روی بخش کوچکی از پوست امتحان شود ( 24 ساعت قبل از مصرف ، پشت گوش یا داخل آرنج ) رنـگ موهای دائمی موهـا را روشـن ‌تـر یا تـیـره ‌تر می ‌کند .
 پرسولفات آمونیوم گاهی برای روشن کردن مـو به کار بـرده می ‌شود که می‌ تـوانـد بـاعث contact dermatitis شود . ایـن ماده ممکن است باعث حساسیت ناگهانی مثل سرگیجه و سر درد هم شود .
فـر دائمی ، موی صاف را مـواج و فرفری می ‌کنـد . ماده ی فـر ، پیوندهای شیمیایی را در موهای صاف می ‌شکنـد و باعث ایجاد فر در مو می‌ شود . ایـن عمل می ‌تـوانـد مو را تخریب کنـد . مـوها نباید بیش از هر 3 ماه یک بار در معرض محلول فـر قـرار گیـرنـد .
اگر مایع فـر برای مدت طولانی‌ تر روی مـو بـمـانـد ، بسیـار قـوی ‌تـر عمل می ‌کنـد و مـوها را خشک و بـی رنگ می ‌سـازد و بـاعـث شکنندگی مو می ‌شود . تخریب پوست سر هم می ‌تواند رخ دهد .

• مواد آرایشی ناخن مواد آرایـشـی ناخن بـرای رنـگ کردن ناخـن ، افـزایـش طـول ناخن بـه طور مصنـوعی و یـا افزایش مقاومت ناخن به کار می ‌روند . لاک ناخن باعث درماتـیـت تماسی آلرژیـک می‌ شـود . شخصـی که بـه لاک ناخن حساسیـت دارد ممکن است در انـگشتـان ، پلک ، صـورت ، گردن و جاهایـی که لاک ناخن در زمان خشک شدن با آنها تماس داشته ، دچار حساسیت شـود.
فرمالدئیـد یـک ترکیب آلرژی ‌زا می ‌باشد . افـرادی که بـه لاک ناخن حساسیت دارند ، می ‌توانـنـد لاک‌های hypoallergenic را که بدون فرمالدئید هستنـد استفاده کنند . لاک‌های قـرمـز رنگ ممکن است باعث زرد یا بی ‌رنگ شدن ناخن شوند . کوتیکول از عفونـت ناخـن جلوگیری کرده و سلول‌های مولد ناخن را محافظت می ‌کنـد ، پس بـهتـر است چیده یا کوتاه نشود .
افزایـش طول ناخن ها به وسیله ناخن‌های مصنوعی که کل ناخن یا انتهای ناخن را می ‌پوشاند ، انجام می شود . چسب های ناخن‌های مصنوعی حاوی methacrylate هستـنـد که یـک ماده ی حساسیت‌زا می‌ باشد . چسب‌های بدون Methacrylate ممکن است باعـث شکاف و تـرک ناخن شوند. استفـاده ی طولانی مـدت از ناخن‌های مصنـوعی می ‌تـوانـد باعـث واکنش‌های دردنـاک و شـدیـد شامل عفونت پـوست اطراف ناخن‌ها ، شل شدن ناخن‌ها و درماتیت ( التهاب پوستی ) شود .

خانم‌هایی که برای مدت طولانی از ناخن‌های مصنوعی و کاشته شده استفاده می ‌کنند، ممکن است مشاهده کنـنـد که ناخن‌های طبیـعـی آنـها نـازک‌ و مات‌تـر شده است . متخصصان پـوست پیـشنهـاد می ‌کنـنـد ناخن‌های مصنوعـی هر 3 ماه یک بـار بـرداشتـه شونـد تـا ناخن‌های طبیعی استراحت کنند .

• Cosmeceuticals چه هستند ؟
 Cosmeceuticals محصولات مراقبت از پوست هستند که برای تشدید و بهتـر‌سازی آرایـش و صاف کردن پوست طراحی می‌ شوند . این محصولات ممکن است عملکرد پوست را بهبود بخشیده و از پیری پوست جلوگیری کنند ، شامل آلفا هیدروکسی اسید مثل گلیکولیک اسیـد و بتاهیدروکسی اسید مثل سالسیلیک اسید .
هیـدروکسی اسیـدها پـوسته انـدازی پوست را افـزایـش می ‌دهند ( از بین بردن پوست مرده ) ، ظاهر پوست را صاف ‌تر و شفاف تر می ‌کنند و احساس نرمی را بیشتر می‌ کنند . بعضـی ویتامیـن‌ها مثل ویتامین A ظاهر پـوست را جوان ‌تـر می کنـنـد ، اما ممکن است پوست را خشک یا تخریب کننـد ، لذا بـایـد تحت نظر پـزشک متخصص پـوست استفاده شـونـد . متخصصیـن پوست می ‌دانند ایـن مواد چگونه بایـد استفاده شوند و می‌ توانـنـد رهنمودهایی را بـرای داشتـن پوستی سالم به بیماران ارائه نمایند . ضد آفتاب‌ها از پـیـری و سرطان پوست ناشی از آفتاب جلوگیری می‌ کنند و بهتـر است برای همه افـراد با هر نوع پوستی استفاده شونـد .

• آنچه که یک متخصص پوست انجام می ‌دهد :
 مـواد آرایـشی و محصولات مـراقـبـت از پـوسـت بخشی از نـیـازهای روزانـه ی افـراد هستـنـد . اگر مشکلی ایجاد شود یـک متخصص پوست می ‌تواند مشکل را تشخیص دهد و درمان کند . Patch – test ممکن است بـرای تشخیص بـه کار رود ، اگر به ترکیـبـی در یک محصول حساسیت وجود داشته بـاشد ، متخصص پـوست می ‌تـوانـد به شما تـوصیـه کنـد چه محصولاتـی بـرای شما مناسب و چه محصولاتی نامناسب است . آنها می ‌تـوانـنـد به پـرسش‌های شما در مـورد مشکلات پـوستی پاسخ داده و اطلاعات کافی در مورد مواد آرایشی مناسب و محصولات مراقبت پوستی مطمئن در اختیار شما قرار دهنـد .

نظرات 2 + ارسال نظر
mehrdad پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 09:45 ب.ظ http://powertheme.blogsky.com

سلام مهرداد هستم مدیر وبلاگ تم وبلاگ باحالی داری من که استفاده کردم مایلی تبادل لینک کنیم اگه لینکم کردی پیغام بزار لینکت کنم.مرسی

جیم کریم جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:14 ق.ظ http://www.karimonline.blogfa.com

لینکت کردم لطفا منو با اسم۞۩^^^۞۩ چهارشنبه بازار۞۩^^^۞۩ لینک کن از وب من خبر بگیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد