از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

مدل لباس ،آرایش،اس ام اس،برنامه وآموزش:موبایل ،کامپیوتر ،نکات خانه داری اخبار فوتبال،ژورنال لباس آرایش عروس و...
از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

مدل لباس ،آرایش،اس ام اس،برنامه وآموزش:موبایل ،کامپیوتر ،نکات خانه داری اخبار فوتبال،ژورنال لباس آرایش عروس و...

خواص کشمش

خواص کشمش


 

کشمش میوه‌ای است که از خشک کردن انگور بوسیله نور خورشید و یا طی فرایند شیمیایی حاصل می‌شود. کشمکها بسیار کوچک هستند، پوستی چروکیده و مزه‌ای شیرین دارند. کشمشها با توجه به نوع آنها رنگهای متفاوتی دارند.

بقیه در ادامه مطلب

  


فواید کشمش

حمایت آنتی اکسیدانی از فنولها

دیده شده است که فنولهایی که در میوه ها یافت می‌شوند، فعالیتهایی آنتی اکسیدانی دارند و از تخریبهای سلولی که در بدن رخ می‌دهند و پایه‌ای اکسیژنی دارند جلوگیری می‌نمایند.

فلاونولزی (نوعی از فنول که از خانواده فلاونوئید می‌باشد)  در کشمش وجود دارد و طی فرایند تبدیل انگور به کشمش کمتر می‌شود.

بروم برای سلامت استخوانها

اگر چه خیلی کم از خواص بروم شنیده ایم، اما باید بدانیم که بروم ماده معدنی است که رابطه‌ای مستقیم با سلامتی دارد و در سلامت استخوان زنان نقش عمده‌ای ایفا می‌کند. بروم ماده‌ای است که برای تبدیل استروژن و ویتامین D به شکلهای فعال آنها، مورد نیاز است. بعد از یائسگی در زنان میزان استروژن کاهش می‌یابد و باعث حساس شدن استخوانها می‌گردد تا آنجا که هورمون پاراتیروئید دستور به برداشت کلسیم از استخوانها را می‌دهد.

مطالعات نشان داده است که بروم از آرتروز استخوانی و پوکی استخوانها جلوگیری می‌کند و تاثیرات مفید  استروژن درمانی در زنانی که به سن یائسگی رسیده‌اند را افزایش می دهد. کشمش بین 50 میوه ایست که حاوی بروم می‌باشد.

 

کشمش سلامت دندان و لثه را افزایش می‌دهد

کشمشها با اینکه شیرین و چسبنده هستند اما باعث خراب شدن دندانها و بیماریهای لثه نمی‌شوند بلکه سلامت آنها را بهبود می‌بخشند. یکی از موادی که در کشمش وجود دارد به نام اسید اولنولیک،‌  برای از بین بردن باکتریهایی که باعث خراب شدن دندانها می‌شوند و همچنین بیماریهای مربوط به دندان  ، بسیارموثر می‌باشند.

کشمش علاوه بر شکر، حاوی فروکتوز و گلوکز نیز می‌باشد که بر خلاف ساکاروز که عامل اصلی بیماریهای دهانی است هیچ دخالتی در خراب شدن دندانها ندارند. بنابراین سعی کنید در غذاهای روزانه خود کشمش مصرف نمایید. کشمش علاوه بر فوایدی که گفته شده از مبتلا شدن به کم‌سویی چشم در بزرگسالان نیز جلوگیری می‌نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد