از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

مدل لباس ،آرایش،اس ام اس،برنامه وآموزش:موبایل ،کامپیوتر ،نکات خانه داری اخبار فوتبال،ژورنال لباس آرایش عروس و...
از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

مدل لباس ،آرایش،اس ام اس،برنامه وآموزش:موبایل ،کامپیوتر ،نکات خانه داری اخبار فوتبال،ژورنال لباس آرایش عروس و...

همه چیز در باره NOKIA N96

محتویات بسته خریداری شده :
- گوشی N96 نوکیا
- باتری لیتیومی Li-Ion مدل BL-5F
- کابل USB انتقال دیتا مدل CA-101
- کابل اتصال تلویزیون مدل CA-75U
- هدفون به همراه ریموت کنترل مدل  HD-45 و AD-54
- شارژر اتومبیل مدل DC-4
- شارژر مدل AC-5

امروزه الگوی انتخاب بیشتر کاربران موبایل بطور میانگین بر روی میزان کارایی و ویژگی های کاربردی گوشی هاست . بطور مثال N95 نوکیا با امکانات و قابلیتهای فوق العاده یکی از کامل ترین گوشی هاست که با استقبال فوق العاده ای از جانب کاربران موبایل روبرو شد . بنابر این انتظار می رود N96 نیز این بار درصدر جدول پرفروشهای نوکیا قرار بگیرد چراکه یکی از گوشی های کامل و پرکاربرد است . در واقع هدف نوکیا ارایه گوشی های هم سطح اما با طراحی ها و قابلیتهای متفاوت است تا بتواند جوابگوی هر نوع سلیقه و خواسته ای از سوی کاربران باشد . در حال حاضر N96 بهترین و کاملترین نسخه گوشی های سری 60 معرفی شده است . در بین گوشی های نوکیا دو گوشی N77و N92 دارای قابلیت DVB-H و امکان اتصال و یا دریافت امواج تلویزیونی و ماهواره ای هستند اما متأسفانه این گونه گوشی ها با استقبال خوبی روبرو نشدند و حتی در برخی کشورها از این گوشی ها بدلیل دریافت امواج ماهواره ای استفاده نمی شود .

قابلیت DVB-H هنوز به طور کامل فراگیر نشده و برندهای خیلی محدودی بر روی برخی مدلهای گوشی از این قابلیت استفاده کرده اند. به هر حال این قابلیت و امکان اتصال به تلویزیون در N96 نیز وجود دارد و این یکی از امکانات ویژه این گوشی است . مانند گوشی های دیگر سری N نوکیا ، N96 نیز از لحاظ قابلیتهای مولتی مدیا فوق العاده پیشرفته است .

صفحه نمایش بزرگ ، پشتیبانی سخت افزاری جهت کد گشایی H.264 ، پخش پر سرعت ویدیویی و ... از جمله قابلیتهای آن است . در N95 و برخی نسخه های بعدی از تراشه TI OMAP استفاده شده در حالیکه N96 با تراشه ST Micro electronic Nomadik کار می کند .
 

 طراحی و ساختار ظاهری
در ظاهر N96 بسیار شبیه به  8N81 گیگابایتی است . هم از لحاظ پوشش بدنه و هم از لحاظ کنترل ها . متأسفانه بدنه گوشی ، بخصوص  پانل جلویی به سرعت کثیف می شود و اثر انگشت و چربی و گرد و غبار را جذب می کند .

ابعاد گوشی 18 × 55 × 103 میلی متر و وزن آن 125 گرم است که از N81 حدوداً 0.5 سانتی متر پهن تر است اما گرفتن آن در دست بسیار راحت است . به نظر می رسد این گوشی بیشتر استیل مردانه داشته باشد اما نمی توان گفت مورد توجه خانمها قرار نمی گیرد ، همانطور که N93 با آن ساختار حجیم، طرفداران زیادی در بین خانمها داشته و دارد به هر حال N96 یک گوشی بزرگ است که به راحتی در هر جیبی قرار نمی گیرد . در قسمت بالایی گوشی دکمه قفل گوشی ، دکمه روشن / خاموش گوشی و نیز جک 3/5 میلیمتری هدفون وجود دارد .

در کناره سمت چپ اسلات کارت حافظه Micro SD با پوشش پلاستیکی است . در کناره سمت راست 2 اسپیکر فلزی ، دکمه دوربین و دکمه تنظیم صدا قرار دارند . در پایین گوشی نیز سوکت USB و اسلات 2 میلیمتری شارژر قرار دارد . 

N96 دارای سیستم کشویی دو طرفه که به سمت بالا و پایین حرکت می کند که با حرکت کشویی به سمت پایین دکمه های کنترل صدا و ویدیو دیده می شوند . این دکمه ها از جنس پلاستیک هستند و کاملاً مسطح هستند . در پشت گوشی از فلاش LED ، لنز دوربین 5 مگاپیکسلی CMOS ( که کاملاً شبیه دوربین N95 است ) به همراه فوکوس اتوماتیک وجود دارد .

 

در کنار لنز دوربین یک پایه کوچک قرار دارد که برای تماشای ویدیو کاربرد دارد . با باز کردن این پایه و قرار دادن گوشی روی یک سطح صاف به راحتی می توان فیلم مشاهده کرد . این پایه استحکام خوبی دارد .

 صفحه نمایش
صفحه نمایش گوشی QVGA 2.8 اینچ است ( 58 × 42 میلیمتر ، 320 × 240 پیکسل ) . این صفحه قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را با روشنایی کافی دارد . در نور مستقیم، تصویر کمی تار می شود اما هنوز قابل دیدن است .
تا 8 خط متن و 3 خط سرویس روی صفحه قابل مشاهده است . در برخی حالتها می توان تا 14 خط متن را نیز روی صفحه دید .

نظرات 1 + ارسال نظر
milad دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:39 ب.ظ http://milad5393biogfa.com

عالیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد